May 3, 2011

Fu Manchu


Puţin aşa repede-repede despre Fu Manchu, că tocmai am venit de la facultate şi vreau să intru-n Minecraft, huhuhuhuhu.

Fu Manchu sunt o trupă megafaină de stoner rock din California, şi-au lansat albumul de debut în 1990 şi-s cunoscuţi în principal datorită faptului că au fost incluşi pe diverse compilaţii realizate de Tony Hawk şi că sunt o prezenţă constantă în soundtrack-urile ESPN X-Games. I-am descoperit abia recent şi-am trecut prin două din cele zece albume pe care le-au scos, deci viitorul meu arată minunat.

Ca stil muzical, Fu Manchu abordează un stoner rock cu ceva influenţe punk, lucru care se simte clar în rapiditatea execuţiei riff-urilor. Toată muzica lor are un aer foarte fresh şi foarte însorit, iar cine a avut o tangenţă cât de mică cu lumea skateboarding-ului va recunoaşte imediat stilul. Pentru cine n-a auzit în viaţa lui de Tony Hawk, revista Rolling Stone le-a descris sound-ul mult mai bine decât aş putea eu s-o fac:

”Super heavy and bass happy Detroit rock ‘n’ roll is totally deep-fried, fuzzed out, window breakin’, pot sellin’, sleepin-in-the-van, skater metal.”

Also, de notat că au concertat în companii mai mult decât selecte, inclusiv alături de Kyuss, Monster Magnet sau Clutch. Ah, şi, că tot veni vorba de Kyuss, Brant Bjork a cântat timp de vreo cinci ani cu Fu Manchu după ce Kyuss a trecut în nefiinţă. Good stuff.

No comments:

Post a Comment